FAQ
Q: Fungerar MiniFinder i mitt land?
A: Alla MiniFinder produkter fungerar i hela världen.
Q: Är MiniFinder produkter skrymmande?
A: Nej, ungefärlig storlek på våra produkter är 5cm x 4cm (2.4" x 1.6"). Som en tändsticksask.
Q: Levererar ni internationellt?
A: Ja, vi skickar ordrar till hela världen.
Q: Hur lång är leveranstiden?
A: Inom EU och Nordamerika är leveranstiden 1-3 dagar. I resten av världen mellan 3-7 dagar.
Q: Hur aktiverar jag en MiniFinder produkt?
A: Se video nedan som förklarar hur du aktiverar din MiniFinder:
Q: Var hittar jag MiniFinder användarmanual?
A: Du hittar det på den medföljande kortet som följer med varje MiniFinder produkt. Om du tappat bort det
vänligen kontakta MiniFinder Support: support@minifinder.se
Q: Varför får jag ingen position i APP:en?
A: Stäng av och starta sedan din MiniFinder utomhus. Lämna den gärna i 5-10 minuter utomhus mot öppen himmel. Om du fortfarande inte får någon signal kan det
vara fel på din enhet. Kontakta vår kundtjänst för rådgivning: support@minifinder.se
Q: Kan jag spåra flera MiniFinders i en och samma APP?
A: Ja, det finns ingen gräns på hur många enheter du kan spåra i realtid från ditt konto. Du behöver naturligtvis köpa en MiniFinder produkt med data plan (abonnemang) och sedan
aktivera den från ett befintligt konto.
Q: Behöver jag köpa till batteri?
A: Nej, alla MiniFinder produkter har inbyggt och laddningsbart batteri.
Q: Hur lång är räckvidden?
A: Det finns ingen gräns på räckvidd. Du kan spåra din enhet på distans som befinner sig flera tusen km från dig.
Q: Kan jag se distans mellan mig och min MiniFinder?
A: Ja. Tryck på kartnålen så får du upp mer information där det bl.a. står distans mellan dig och din MiniFinder.
Q: Kan man få ett larm om enheten lämnar en säker Geo Zon?
A: Du kan rita ett så kallat GeoFence på kartan och ställa in så att du får en larmnotis när din MiniFinder lämnar det området.