Vanliga frågor
Svaret på våra vanligaste frågor hittar du här. Om du trots detta inte hittar vad du söker så kontakta oss gärna via kontaktuppgifterna nedan.
Som kund hos oss kan du välja mellan kortbetalning, Klarna, Swish, Trustly, Branöverföring och PayPal. När du betalar via Klarna, kan du välja att betala med konto, faktura eller dela upp din betalning. Om du har frågor om din betalning eller återbetalning, kontakta Klarna.
Frågor & Svar
Jag har inte fått någon order- eller leveransbekräftelse
Ibland kan våra mejl hamna i skräpposten. Vänligen kontrollera så de inte hamnat där. Kontrollera i första hand att du skrivit in rätt mejladress i din order, och kontakta därefter vår kundtjänst support@gpser.se.
Varför kan jag inte handla mot faktura?
Om ditt köp inte godkänts när du valt att betala mot faktura kan det bero på flera anledningar.
- För att köpa mot faktura krävs det att du är 18 år.
- Adressen du angivit är felaktig.
- Du har överskridit det maximala beloppet för faktura.
- Du har angett ett felaktigt personnummer.
- Klarna godkänner inte din kredit.
Så snart du genomfört din order får du en orderbekräftelse via mejl, och du får även en leveransbekräftelse när orden skickats från vårt lager.
Frågor & svar
Var är min beställning?
Du kan spåra din beställning med hjälp av spårningslänken i din leveransbekräftelse. Om din beställning inte kommit fram senast några dagar efter att du fått din leveransbekräftelse hjälper vår kundtjänst dig support@gpser.se.
Kan jag ändra min leveransadress?
Nej, tyvärr kan vi inte göra några ändringar på en beställning som redan genomförts. Detta inkluderar ändringar av leveransmetoder och betalningsalternativ.
Det saknas en produkt i min beställning.
Om en produkt saknas i din beställning, kontakta vår kundtjänst så skickar vi ut en ny produkt till dig.
Alla produkter beställda av oss skickas från vårt lager i Växjö, Sverige.
Frågor & Svar
Hur lång är leveranstiden?
För leverans inom Sverige erbjuder vi tre olika leveranssätt.
- Gratis frakt (1-3 dagar). Paketet leveras i brevlådan eller postombud beroende på orderns storlek och värde.
- Företagspaket (1-3 dagar). Paketet levereras dörr till dörr.
- Expressfrakt (1 dag). Order innan 16.00 skickas samma dag och levereras nästkommande dag.
Min leverans är försenad, kan jag häva köpet?
Ja, konsumenten har rätt att häva köpet vid försenad leverans eller om ny föreslagen leveranstidpunkt inte godkänns.
- Kan endast utnyttjas av privatkonsument, ej företag.
- Med reservation för stor ordervolym, lagerstatus eller andra oförutsägbara händelser. Ej genomförd tjänst återbetalas inom 3-5 arbetsdagar.
Var är min följesedel?
Av hänsyn till miljön har vi beslutat att inte skicka med någon information i pappersform i våra försändelser. All information som krävs rörande din order skickas istället till dig via mejl. Har du frågor? Kontakta oss support@gpser.se
Frågor & Svar
Hur många dagar har jag på mig att returnera?
För att utnyttja ångerrätten måste du meddela oss via e-post om ditt beslut inom 14 kalenderdagar från att du mottagit produkten. Produkter måste också returneras till Gpser inom 14 dagar från mottagandet. För att meddela oss om att du vill ångra köpet och utnyttja ångerrätten, vänligen kontakta vår kundtjänst support@gpser.se
Hur funkar det att returnera abonnemang?
För köp som involverar digitala tjänster som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium, gäller inte ångerrätten om användningen av sådant digitalt innehåll har påbörjats med samtycke om att avstå från ångerrätten. Ångerrätten gäller aldrig om tjänsten är fullt utförd och du har samtyckt till att tjänsten kan börja genom att använda den.
Vid ångerrätt för digitala tjänster är kunden skyldig att ersätta Gpser för eventuell del av tjänsten som utförts innan kunden utnyttjade ångerrätten. Detta kan omfatta användning av abonnemang, data, datatrafik eller liknande avgifter som kunden ansvarar för.
Hur funkar det med garanti och reklamation?
Gpser säljer alla el-produkter med tre års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i EU / EES.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid fysisk påverkan eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt debiterar vi dig servicekostnaden via våra serviceverkstäder. Detta gäller även vid de fall som inget fel på produkten kan utläsas eller då skadan orsakats av dig.
Observera att garanti- och reklamationsrätt hanteras annorlunda för företag. Företag har endast den garantirätt som ges av Gpser. Garantitiden kan variera beroende vad som avtalats vid försäljning. Företag har ingen reklamationsrätt utöver garantirätten från Gpser.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom uppvisning av dokumentet krävs vid utnyttjande av garanti.
Vid reklamation kontakta oss eller skapa ett returärende innan du skickar varorna till oss.
Frågor & Svar
Hur funkar era abonnemang med fakturering?
Fakturering av våra abonnemang, om inget annat överenskommits, sker kvartalsvis i efterskott för kunder med färre än tre abonnemang och månadsvis för dem med tre eller fler. Beroende på produkt, volym och omfattning kan fakturering även ske månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis.
Kan jag pausa mitt abonnemang?
Våra abonnemang kan pausas om det är utanför avtalsperioden. Om pausen är kortare än tre månader, tillkommer en aktiveringsavgift på 300kr vid återaktivering. Har du frågor kring vad som gäller just ditt abonnemang, kontakta oss på support@gpser.se