Dina personuppgifter kommer att användas för att behandla din beställning, stödja din upplevelse på denna webbplats och för andra ändamål som beskrivs i vår integritetspolicy.
Allmän information
GPSER följer svenska lagar och författningar. Köpvillkoren gäller när beställning via gpser.se med tillhörande sidor görs av dig som konsument och avtalet ingås mellan dig och GPSER, org.nr. 556909-5697, VAT: SE556909569701. Villkoren är tillämpliga på alla avtal som du ingår med GPSER.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar samt eventuell slutförsäljning. Vid eventuella felaktiga priser förbehåller vi oss rätten att justera före och efter behandlad beställning. Vi tar ej ansvar för information på webbplatsen som kommer från tredje man.
Kontaktuppgifter och övrig information om GPSER hittar du på gpser.se.
Betalningssätt
När du handlar gps-sändare och tillbehör hos oss erbjuder vi tre olika betalsätt att välja emellan, nämligen:
- Faktura och delbetalning via Klarna (Köp idag och betala om 14 dagar eller delbetala ditt köp)
Betallogotyper för klarna
- Kortbetalning via Paypal (Kontokort: Visa, MasterCard & AmericanExpress)
Betallogotyper för paypal
- Direktbetalning via Swish
- Banköverföring
Beroende på valt betalsätt omdirigeras du till betalningstjänstens webbplats för att slutföra betalningen. Efter genomförd betalningen återkommer du till vår Webbplats varpå en orderbekräftelse genereras och skickas till den angivna e-postadressen.
Klarna erbjuder köp mot faktura och delbetalning för privatpersoner och företag. När du godkänner MiniFinders köpvillkor och betalar med Klarna, godkänner du även Klarna ABs villkor.
Paypal erbjuder säker betalningsmiljö för kortbetalning via kontokort. Läs mer om Paypals säkerhetspolicy här.
Swish erbjuder mobil direktbetalning. Swish-nummer till GPSER: 123 268 21 36
*Tillgängliga betalningsmetoder kan variera i olika länder.
Abonnemang och uppsägning
Fakturering för tjänsten MiniFinder Live sker, om inget annat överenskoms, i efterskott per kvartal för kunder med färre än 3 stycken abonnemang och varje månad för användare med 3 stycken abonnemang eller fler. Förfrågningar av fakturering månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis kan accepteras beroende på produkt, volym och omfattning.
Efter bindningstidens slut övergår abonnemanget till löpande tillsvidareavtal med 30 dagars uppsägningstid om inget annat överenskoms.
Uppsägning av abonnemang accepteras endast skriftligt per e-post.
Vid användning av larmcentral för säkring av objekt så täcker abonnemanget alla utgifter i samband med mottagning av anmälan och sökning under upp till tolv timmar. Sådan sökning pågår till dess att objektet är återfunnet eller i minst tolv timmar.
Frakt Sverige
- För leverans inom Sverige erbjuder vi tre olika leveranssätt.
- Gratis frakt (1-3 dagar). Paketet leverans till brevlåda eller postombud beroende på orderns storlek och värde.1
- Företagspaket (1-3 dagar). Paketet levereras dörr till dörr.
- Expressfrakt (1 dag). Order innan 16.00 (UTC+1) skickas samma dag och levereras nästkommande vardag.2
Frakt utrikes (Norge, EU, WW)
Kostnaden för frakt till Norge, EU eller WW tillkommer beroende på paketets vikt och storlek. Den slutgiltilga fraktkostnaden presenteras alltid i kassan vid betalning.
Beroende på orderns värde kan extra kostnader för tullhantering tillkomma vid import av varor. Kontakta tullverket i landet du importerar till för mer information och för att undvika oförutsedda kostnader.
Vi samarbetar med PostNord och DHL för logistik inom och utanför Sverige. Beroende på leveransens storlek, vikt, värde och prioritet används olika tjänster. Utifrån kundens önskemål erbjuder vi alternativa fraktalternativ.
Konsumenten har rätt att häva köpet vid försenad leverans eller om ny föreslagen leveranstidpunkt inte godkänns.
- Kan endast utnyttjas av privatkonsument, ej företag.
- Med reservation för stor ordervolym, lagerstatus eller andra oförutsägbara händelser. Ej genomförd tjänst återbetalas inom 3-5 arbetsdagar.
Ångerrätt
Enligt den svenska lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätten att ångra ditt köp. Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 kalenderdagar efter du tagit emot varan meddelar oss att du vill använda ångerrätten. För att meddela oss att du vill ångra ditt köp och använda ångerrätten kontaktar du vår kundtjänst per e-post.
Väljer du att utnyttja ångerrätten står du själv för returfrakten. Konsumenten ansvarar för eventuella risker vid returfrakt; risker som innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Varan ska skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Vid repor, bucklor eller andra skador har GPSER rätt att göra avdrag för varans värdeminskning eller utmäta rekonditioneringsavgift. När varan mottagits betalas köpbeloppet tillbaka inom 10 dagar.
Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.
Vid ångrat köp kontakta oss eller skapa ett returärende innan du skickar varorna till oss.
Garanti och reklamation
GPSER säljer alla el-produkter med tre års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i EU / EES.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid fysisk påverkan eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt debiterar vi dig servicekostnaden via våra serviceverkstäder. Detta gäller även vid de fall som inget fel på produkten kan utläsas eller då skadan orsakats av dig.
Observera att garanti- och reklamationsrätt hanteras annorlunda för företag. Företag har endast den garantirätt som ges av GPSER. Garantitiden kan variera beroende vad som avtalats vid försäljning. Företag har ingen reklamationsrätt utöver garantirätten från GPSER.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom uppvisning av dokumentet krävs vid utnyttjande av garanti.
Vid reklamation kontakta oss eller skapa ett returärende innan du skickar varorna till oss.
Integritetspolicy (GDPR)
Integritetspolicyn förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Den beskriver också dina rättigheter.
Du kan ta del av GPSER’s integritetspolicy här.
Support
GPSER erbjuder support per telefon, chatt och e-post kostnadsfritt för alla våra användare med enheter och tjänster levererade av oss.
Tredjepartssystem och/eller andra lösningar omfattas ej av gratis support utan debiteras per konsulterad tid.
Ändring av villkoren
GPSER förbehåller sig rätten att när som helst genomföra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren publiceras alltid på webbplatsen. Ändrade villkor accepteras i anslutning till ett nytt köp eller vid besök på webbplatsen. För att hålla dig uppdaterad rekommenderar vi att ni regelbundet besöker webbplatsen för att informeras av ändringar i villkoren.